“Pitäisi-sana on muuttunut muotoon saan/haluan/voin!”
Tutustu kurssitarjontaan
"Kurssi lujitti perheemme yhteenkuuluvuutta."
Tutustu tarjontaan
“Kurssin avulla huomasin asiat, jotka estävät hyvinvointiani."
Tutustu tarjontaan
"Saimme kurssilta inspiraatiota liikkua yhdessä perheenä."
Tutustu tarjontaan
Previous
Next

PALKANSAAJIEN HYVINVOINTI JA TERVEYS RY

PHT ry:n tuetut hyvinvointikurssit aikuisille
ja lapsiperheille tarjoavat oivalluksia ja uutta näkökulmaa hyvinvointiin.
Tervetuloa mukaan!

Kurssit

Aikuisten hyvinvointikurssit
Lapsiperheiden hyvinvointikurssit

Ajankohtaista

Katso kakki ajankohtaiset tiedotteet

Cover for Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry
2,502
Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry

Palkansaajien hyvinvointi ja terveys PHT ry

PHT ry järjestää hyvinvointikursseja työikäisille ja lapsiperheille terveellisten elintapojen sekä työssä ja arjessa jaksamisen tueksi.

Tänään 6.5. vietetään Syömishäiriöliitto-SYLI ryn lanseeraamaa Älä laihduta -päivää. Päivä on olemassa, jotta laihdutuskulttuurin ja kapeiden kehoihanteiden haitallisuus tulisi näkyväksi. Tänä vuonna teemaa pohditaan liikkumisen näkökulmasta. Tässä muutamia kampanjan esiin nostamia ajatuksia:👉 Liikkuminen yhdistetään usein laihtumiseen tai kehonmuokkaamiseen – ehkä enemmän ja useammin kuin ollaan edes valmiit myöntämään. Eikä se tavallaan ole ihme. Onhan liikkumiseen vuosikausien ajan motivoitu ihmisiä laihtumis-, kehonmuokkaus tai kaloreidenkuluttamiskärjellä. 👉 On hyvä pysähtyä pohtimaan, kuinka paljon tämä omaksumamme laihdutuskulttuuri vaikuttaa ajatuksiimme liikkumisesta ja siihen, miten liikumme. Saako esimerkiksi ylipainoinen ihminen liikkua ilman oletusta siitä, että hän yrittää laihtua? Miksi oikeastaan liikumme siten miten liikumme? Tai miksi emme liiku?Lue lisää ajatuksia Syömishäiriöliitto-SYLI ryn sivuilta.Miten liikkuisit, jos ei tarvitsisi miettiä:🏅 onko juuri se liikkumisen tapa tehokasta tai minkälaisia terveyshyötyjä siitä saa?🏅 täyttääkö liikkuminen suosituksia tai ranteessa välkkyvän mittarin asettamia tavoitteita?🏅 minkälaisia vaikutuksia liikkumisella on esimerkiksi painoon, suorituskykyyn tai ulkonäköön?🏅 minkälaisia varusteita tarvitsee tai kuinka paljon liikkuminen maksaa?🏅 osaako, pystyykö, onko riittävän hyvä tai kehittyykö?🏅 mitä muut ajattelee tai miltä liikkuessa näyttää?🏅 onko riittävän jotain voidakseen liikkua juuri näin?Miten liikkuisit, jos kaikki olisi mahdollista?Tai kääntäen: mikä estää liikkumasta juuri sillä tavalla, mikä tuntuu itselle luontaiselta ja tuottaa juuri sinulle iloa? 🤗❓ Mihin häviää lapsenomainen tarve liikkua? Mihin häviää lapsenomainen into opetella ja oppia uusia tapoja liikkua?❓ Häviääkö se siinä vaiheessa, kun liikkumiseen liitetään kilpailu ja vertailu ja kun liikkumisesta tulee suorittamista? Vai häviääkö se silloin, kun opitaan, että tehokkaan ja hyödyllisen liikkumisen kuuluukin olla vähän tuskaista? Vai silloin, kun oppimisen into häviää osaamattomuuteen liittyvän häpeän alle? ❓ Miten liikkumishistoriasi vaikuttaa sinuun liikkujana? Saitko tehdä ja kokeilla vai ohjattiinko sinua tietynlaisen liikkumisen pariin? Nautitko tekemisestä itse vai toteutitko jotain, mitä ajattelit, että sinulta odotetaan?Paljon kysymyksiä, joihin emme odota vastauksia, mutta joita ajattelemme, että on hyvä pysähtyä miettimään.Miksi liikut siten, miten liikut? Ohjaako liikkumistasi enemmän ulkoapäin vai sisältä itsestäsi tulevat kannustimet? #älälaihduta365***Älä laihduta -päivää vietetään vuosittain 6.5. Älä laihduta -päivä on olemassa, jotta laihdutuskulttuurin ja kapeiden kehoihanteiden haitallisuus tulisi näkyväksi. Tänä vuonna teemaa käsitellään Syömishäiriöliiton kanavilla erityisesti liikkumisen näkökulmasta.❗❗ Keskustelussa noudatetaan Syömishäiriöliiton turvallisen somen sääntöjä (syomishairioliitto.fi/ajankohtaista/syomishairioliiton-turvallisen-somen-saannot) ja sääntöjä rikkova kommentointi tullaan poistamaan keskusteluista – niistä aiheista voidaan jatkaa keskustelua yksityisviestein. 🧡 Katso lisääNäytä vähemmän
Katso Facebookissa
HEINÄKUUN ALUSSA ALKAVIEN AIKUISTEN HYVINVOINTIKURSSIEN HAKUAIKA PÄÄTTYY 9.5. 🍃1.-4.7. Hotelli Kivitippu 5.-8.7. Urheiluopisto KisakeskusAinutlaatuisella, kolmiosaisella kurssikokonaisuudella saat uutta näkökulmaa hyvinvointiin ja jaksamiseen sekä tutkitusti toimivat työkalut onnistuneeseen elintapamuutokseen.Lue lisää ja täytä hakemus: pht.fi/aikuisille/ Katso lisääNäytä vähemmän
Katso Facebookissa
🍓 HAKU KESÄN PERHEKURSSEILLE PÄÄTTYY 2.5. 🍓Perheiden hyvinvointikursseilla tarjoamme tukea koko perheen hyvinvointiin, ideoita aktiiviseen arkeen sekä aikaa yhdessäololle. Kursseilla hyödynnetään vahvuus- ja voimavarakeskeisiä ohjausmenetelmiä.Edullinen omavastuuhinta sisältää monipuolisen ohjelman sekä perhemajoituksen täysihoidolla.2.5. asti voi vielä hakea näille loppukesän kursseille:☀️ HEINÄKUU18.-22.7. VuokattiSport 19.-23.7. Liikuntakeskus Pajulahti 26. -30.7. Vesileppis 26.-30.7. Kylpylähotelli Rauhalahti26.-30.7. Kuortaneen Urheiluopisto26.-30.7. Yyterin Virkistyshotelli🌻 ELOKUU2.-6.8. Wellbeing365 Resort & Spa Kyyhkylä 2.-6.8. Imatran Kylpylä2.-6.8. Hotelli Kivitippu👉 Lue lisää ja hae mukaan pht.fi/lapsiperheille/ Katso lisääNäytä vähemmän
Katso Facebookissa
NÄIDEN KESÄLLÄ ALKAVIEN AIKUISTEN HYVINVOINTIKURSSIEN HAKU PÄÄTTYY 2.5.🍃14.-17.6. Kyyhkylän kuntoutuskeskus29.6-2.7. Kaisa Kallion kansalaislahjasäätiö, Kaisankoti1.-4.7. Hotelli Kivitippu Lue lisää ja täytä hakemus: pht.fi/aikuisille/ Katso lisääNäytä vähemmän
Katso Facebookissa